Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

із предмета захист Вітчизни

 

 При оцінюванні навчальних досягнень учнів з предмета захист Вітчизни вчитель оцінює теоретичні знання, уміння їх застосовувати на практиці; за нормативними показниками, - контрольні вправи, що їх мають виконувати учні (вправи та нормативні показники подано у навчальних програмах).

 

Рівень навчальних досягнень учнів

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

І. Початковий

1

Учень може розрізняти об’єкти вивчення і відтворювати деякі його елементи (на рівні «так-ні»)

2

Учень фрагментарно може відтворити окремі елементи навчального матеріалу; має елементарні навички виконання практичних робіт

3

Учень декількома простими реченнями передає зміст нав­чального матеріалу, знаходить відповідь на питання в тексті підручника; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання

II. Середній

4

Учень знає окремі факти, що стосуються навчального матеріалу відповідно до тексту підручника або пояснення вчителя; виявляє здатність елементарно висловлювати думку; з допомогою вчителя може виконувати частину практичних завдань

5

Учень розуміє основний навчальний матеріал, здатний дати визначення по­нять, але допускає помилки; з допо­могою вчителя може логічно відтво­рювати значну його частину; його вмін­ня і навички дають змогу виконувати практичні завдання з допомогою вчителя

6

Учень самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу; може дати стислу характеристику об’єктам вивчення; правильно вживає терміни; з допомогою вчителя користується джерелами інформації

III. Достатній

7

Учень виявляє знання і розуміння пе­реважної частини навчального мате­ріалу; дає визначення понять; здатний застосовувати знання на практиці (за алгоритмом), може частково кон­тролювати власні навчальні дії; самостійно визначає порядок виконання практичних завдань

8

Учень володіє навчальним матеріалом і використовує набуті знання і уміння у стандартних ситуаціях; може зіставляти, узагальнювати, систематизувати інформацію за допомогою вчителя, самостійно засто­совує теоретичні знання для виконан­ня практичних завдань

9

Учень оперує навчальним матеріалом на рівні теми, розділу, може самостійно його відтворювати; володіє необхідними теоретичними засадами для вироблення власної думки при обговоренні проблемних ситуацій та виконанні практичних завдань

IV. Високий

10

Учень володіє глибокими, міцними знаннями, здатний використовувати їх у нестандартних ситуаціях; виявляє творчі здібності; знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх при ви­конанні поставлених завдань

11

Учень володіє узагальненими знання­ми з предмета, вільно висловлює влас­ні думки; без допомоги викладача знаходить джерела інформа­ції і використовує одержані відомості відповідно до мети та завдань власної пізнавальної діяльності; раціонально виконує практичні завдання

12

Учень має системні знання, виявляє здатність приймати рішення, вміє само­стійно здобувати знання; рівень умінь і навичок дає змогу виконувати практичні завдання на бездоганному рівні