Методична проблема,
над якою працюють учителі початкових класів у 2016-2017 н.р.
«Формування життєво важливих компетентностей
молодших школярів»
Завдання шкільного методоб’єднання
вчителів початкових класів
на 2016-2017 навчальний рік
Створення креативного освітнього середовища та впровадження освітніх технологій,
спрямованих на становлення й розвиток інноваційної особистості.
Урізноманітнення форм організації навчальної
діяльності.
Використання активних методів і заходів навчання для розвитку креативного, критичного
мислення учнів.
Взаємодія між дошкільним і загальноосвітнім навчальним закладом.
Організація роботи з батьками, сприяння гуманізації стосунків у класі, підвищення
соціального статусу дитини.
Поглиблення та застосування новітніх оздоровчих технології, сучасних інтерактивних
методів навчання та виховання підростаючого покоління.
Задачі шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2016 – 2017 навч. рік
-
Працювати над створенням умов для самоосвіти та самонавчання учнів початкових класів.
-
Проаналізувати результати моніторингової перевірки знань, умінь та навичок учнів четвертих класів і накреслити конкретні заходи по усуненню недоліків у роботі.
-
Працювати над вивченням нормативних документів і зростання їх
знання.
-
Підвищувати ріст професійної компетентності вчителів.
-
Розвивати вміння педагогічного прогнозування та працювати над
навичками аналітичної діяльності педагогів.
-
Працювати над проблемою формування готовності учителів
початкових класів до реалізації компетентістно орієнтованого навчання.
-
Активізувати роботи з преємственності початкової школи та дитячого закладу, початкової школи і середньої ланки загальноосвітньої школи.
-
Працювати над підвищуванням творчого потенціалу
вчителів, використовувати творчість учителів у навчально – виховному процесі.
Основні напрямки роботи МО вчителів
початкових класів:
-
Вивчення і аналіз навчальних програм, підручників, інструкцій та рекомендацій
МОН України, міського методичного кабінету.
-
Діагностування педагогів з питань навчання і виховання з метою визначення
напрямків діяльності.
-
Обговорення актуальних питань навчання і виховання, пошук ефективних форм
ведення уроків.
-
Вивчення досвіду колег в ході відвідування відкритих уроків, співпраці у
семінарах, творчих групах. Впровадження його в практику роботи.
-
Систематичне проведення відкритих уроків, виховних заходів з обов’язковим
самоаналізом та аналізом.
-
Обговорення та аналіз результатів конкурсів.
-
Участь вчителів у місячниках, декадах передового педагогічного
досвіду.
-
Підтримка творчих зв’язків з методичними об’єднаннями вчителів початкових
класів.
-
Участь у педагогічних конкурсах.
-
Ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури,
фаховими періодичними виданнями.
-
Організовувати проведення предметних тижнів у початковій школі.
Пріоритетні напрямки діяльності початкової
школи
-
Формування базових цінностей шкільної освіти, які формулюються у взаємозв’язку навчання і виховання учнів, співпраці
з батьками і впливів навколишнього середовища.
-
Якість шкільної освіти.
-
Повноцінна реалізація ідей особистісної зорієнтованої освіти як основи створення ефективної
гуманної системи виховання і навчання учнів.
-
Сформованість у молодших школярів ключових компетентностей.
-
Технологічність методики початкового навчання.
-
Проблема
наступності.
Контроль за якістю навчальних досягнень
-
Брати участь у перевірці якості сформованості навичок читання, списування, обчислення учнів (грудень,
травень).
-
Проводити підсумкові контрольні роботи з української мови, математики, читання (в кінці кожного
семестру, в першому класі – наприкінці навчального року).
-
Систематично проводити моніторинги навчальних досягнень учнів других, четвертих класів з основ наук
(за графіком).
-
Систематично проводити взаємоперевірку учнівських зошитів з української мови та математики (за
графіком).
-
Провести підсумкову державну атестацію учнів четвертого класу (травень).
-
Провести громадських огляд – конкурс зошитів учнів других, четвертих класів (грудень, квітень).
-
Взаємовідвідування уроків і занять учителями початкових класів і вихователів дошкільних груп (протягом
року).
Заходи з підвищення фахової майстерності
педагогів
-
Вивчити, вдосконалювати та впроваджувати кращий педагогічний досвід учителів.
-
Брати участь у роботі семінарів – практикумів, конференцій (протягом року).
-
Вдосконалювати комп’ютерну грамотність учителів (протягом року).
-
Кожному вчителю працювати над виробленням особистого творчого почерку, створювати свою систему
роботи.
-
Брати активну участь у шкільних, районних, обласних конкурсах учителів початкових класів.
-
Підвищувати кваліфікацію.